Til rette vedkommende, Helsingør kommune

Klage:
Da SBF her til morgen går op ad Gydestien ser jeg at der er blevet fældet tre bøgetræer på højre side i ca 1 meters højde over jorden.

Det samlede område på denne side er i foråret blevet renoveret i tæt samarbejde med kommunen ved Morten Brask Thomsen og Park og vej. Det er os derfor uforståeligt at der nu pludselig finder nye partikulære fældninger sted og vi spørger til hvem der har foranlediget og foretaget denne fældning? På den modsatte side af Gydestien har kommunen foretaget en ret så hårdhændet nedskæring på hele stykket som ikke var aftalt.

Ligeledes er det slet ikke i orden at en enkelt nabo tager sig til rette at fjerner tre bøgetræer mod det aftalte med kommunen

Vi henleder opmærksomheden på, at den ene nabo der har været på færde, men anser det ikke for vores opgave at komme til bunds i sagen. Derfor en henvendelse til kommunen om at komme til bunds i sagen. Vi afventer et svar fra kommunen forinden vi evt. indgiver en politianmeldelse.

Snekkersten borgerforening, Jan Horn Petersen

21. oktober 2016

Se hostående svar fra Kommunen >>

Svar fra Kommunen
7. november 2016

Kære Jan Horn Petersen, Snekkersten Borgerforening

I sådanne tilfælde plejer vi at skrive til nærmeste nabo, om vedkommende har kendskab til sagen. Hvis vi finder frem til gerningsmanden stiller vi et erstatningskrav. Hvis det ikke fører til afklaring i løbet af 2 uger politianmelder vi sagen.

Ved en eventuel politianmeldelse skriver jeg at det er sket senest 21. oktober, hvor du har observeret det.

Jeg skriver et brev til Grønnegangen 4
2.